söndag 21 oktober 2012

Cattansbokblogg ~ Vila i frid, Sofie Sarenbrant




Författare: Sofie Sarenbrant
Titel: Vila i frid
Genre: Deckare
Utgiven: 2012 pocket
Antal sidor: 380

De två första meningarna:
Med korta steg gick hon längs den bågformade passagen, som var den snabbaste vägen till badet. Blicken föll till vänster på den schackrutiga träväggen och hon lade märke till två plattor som var aningen mörkare än de övriga.

Storyn kort:
En rad mord sker på Hasseluddens spa Yasuragi som till en början ser ut som olycksfall. Polisen Emma Sköld leder utredningen.

Mina tankar om boken:
Detta är den första delen i en deckarserie om polisen Emma Sköld. Som deckare tycker jag den var bra, det var inte busenkelt, inte ens enkelt att i förväg lista ut vem som var gärningsmannen vilket är ett stort plus. Man fick under hela boken följa de olika karaktärerna och deras familjevardagsproblematik vilket gjorde boken spännande på flera plan. Tyvärr blev det även lite rörigt på grund av att jag lätt blandade ihop karaktärernas livsöden.
Jag vill gärna läsa uppföljarna.

Flöde:
Jag blandade ihop vilken familj de kvinnliga karaktärerna Anna, Emma och Josefin tillhörde vilket störde mig en hel del. Läsflödet i övrigt var mycket bra.

Tidigare böcker:
Vecka 36 och Istället för dig som Sofie skrivit tidigare har jag inte läst, men nu är jag sugen och lägger dem på kölistan.

Författarens egna blogg: Länk

Vill du läsa mina andra bokbloggar så hittar du dem här 

 Böcker  Bokblogg  Cattansbokblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar