torsdag 13 januari 2011

Ny vecka... nya rutiner

Min första vecka utan fast adress…

I söndags i väntan på att få tillgång till veckans första sovplats så satte jag mig på stan och fikade… en lustig känsla med inslag av kättrad frihet… En vän ringde alles lägligt när magen började kurra så vi fyllde eftermiddagen med att inta en underbar söndagsbuffé på Choys Garden, där fanns både sushi och kinamat, vilken surpirse! Nog för att jag är vuxen, men jag är inte mogen nog för sushi ännu… Jag har… ja jag har gjort ett undantag, då åt jag faktiskt en timbal innehållande rå tonfisk. Jag hade inte hjärta att tacka nej då, vi blev bjudna på det på restaurang av min väns son en kväll när vi tittade in för att säga hej och ta en öl. Det var väldigt gott, en underbar wasabisås runt om…
Väl installerad i lägenheten på kvällskvisten kom lugnet… vilken känsla, jag var själv… sååå skönt! Det slog mig att jag hade haft folk runt omkring mig hela tiden under lång tid… Njutning!!! Måndag morgon så var det bara att spotta i nävarna och dra igång på full speed… jobba igen efter ledigheten… underbart!! Jag har riktigt längtat efter både jobbet och mina älskade kollegor!! Inte minst vår personalvårdare Åke the dog! Puss och gos på er!
Njöt av min egentid på kvällarna, lagade lite matlådor som tack för sovplatsen andra kvällen och bjöd grannen på mat den tredje…

I går blev det middag med sonen efter jobbet, så härligt att ses och få rå om varandra lite… när de blir stora så blir det lite annorlunda så då får man njuta av de stunder man får…

Tjingeling pling plong för denna gång

Andra bloggar om Cattansstrofer mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar