torsdag 29 december 2011

Lite nyårsledigt nu då...

För första gången på många år har jag jobbat i mellandagarna... Det är en rätt härlig tid att arbeta på, folk är trevliga, det är få på plats och man kan få undan mycket gamla surdegar som skapat en kraxande kråka på axeln.
Känner mig fortfarande inte riktigt kry, och jag har inte blivit sjuk... Jag fryser lite, huden och mitt inre känns febrig. Gahhhh så trist! Jag vill vara pigg, hurtfrisk, levande och spontan snart igen. Ska försöka jaga bort den där vinterzombin snart... snart... när inte kroppen värker längre.
Nu ska jag snart ta mig ifrån jobbet och ner på stan, jag hoppas på att hitta några passande strumpbyxor till nyår... lite gött och äta till mig och dotra... Om jag inte hade längtat hem så mycket så hade jag nog stannat till och tagit mig ett glas afterworkvin.
Så har jag blivit faster, igen, denna gång till brors lilla gosse, inga namn ännu. Tänk att min dotter fick rätt, hon kände på sig att det skulle bli en liten pöjk.

Tjingeling pling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar