onsdag 19 september 2012

IE, Panaxia, pedagogiska måltider och Om det var krig i norden

Om första nyheten om Internet Explorer oroade, så oroade regeringens uppmaning massor, vissa oroar det mer än andra. Min första tanke när dotra ringde och ville veta vad som gällde och om det var farligt var att det är något som är uppförstorat av tidningarna, kanske myntat av konkurrenter. Men det verkar ju vara allvarligt och på riktigt nu när jag läser om det.
Tänk va olika vi människor påverkas av t.ex. nyheter, förändringar i livet osv. Hur många har låtit bli att använda nätet nu? Hur många har bytt webbläsare? Hur många har bara låtit det gå in i ena örat och ut i andra? Jag använder dagligen tre olika webbläsare.

Den här Panaxia-konkursen osar ju gömt och glömt bananskal kan jag tycka. Först Panaxia med sitt fiffel blir granskade efter polisanmälan av, hör och häpna, sin storägare Forex Bank som även är en av de viktigaste kunderna.
Vad är detta för soppa? Den är inte god, men väldigt matig och har kanske över tre dagar i rumstemperatur!

Västerås Stad har dragit in så att personalen på förskolan inte får äta frukost och mellanmål med barnen, detta har införts på prov fram till jul. Personalen får ta med sig eget, men de får inte äta den så att barnen ser det.
Man kan bara bli förbannad!
Om det måste besparas, så låt personalen i alla fall äta sin medhavda, som jag har hört att de inte får göra inför barnen. Här lär staden barnen: "gör inte som jag gör (skippa frukost o mellis), utan gör som jag säger (ät).  Logik ur ett barns perspektiv? Not!
När ska dessa hungriga lärare på förskolan få äta och vart? ...på toaletten?
Hur goda och glada kommer de att vara? Jag skulle inte klara mig utan att äta min medhavda frukostmacka som jag alltid gör under förmiddagen (jag jobbar inte i skola).

På facebook läste jag att det var internationella bok veckan, stämmer det?
 "Fira den internationella bokveckan: Grabba tag i den bok du har närmast, slå upp sidan 52 och plocka ut den femte meningen. Avslöja inte bokens titel. Kopiera reglerna i statusfältet innan du fyller i din mening."
OK, jag gör väl det här också då:
"Foo slog igen dörren till värmeskåpet och torkade av sig på slängen han hade vid midjan"

Nu har jag varit bortrest i tre dagar på jobb, så nu ska jag njuta av mitt hem och min säng... ny jobbdag i morgon, längtar efter mina kollegor här på hemmakontoret... så i morgon blir "familjen" samlad igen :)

En snabbsväng inne på Pocketshop föll mina ögon på boken Om det var krig i norden av Janne Teller, en liten bok utformad som ett pass, ger en ett perspektiv på om det var just här det var krig.




Tjing pling plong

Cattansbokblogg  Cattansstrofvy  Janne Teller  Om det var krig i norden  bokblogg  panaxia

2 kommentarer:

  1. Jag använder inte Internet Explorer. Det var längesen jag gick över till Google Chroome. Jag tycker att det är mycket bättre.
    Håller med om att denna finanshärva är mycket märklig.

    SvaraRadera