torsdag 6 januari 2011

Vad är Karma kan man undra!?

Det har blåst och snöat så enormt... Årets första vecka är inte slut, men det är min rygg... Jag tänkte jag behövde röra mig lite så jag tog tag i skyffeln och skottade snö... ville vara lite snäll med så att mamsens man skulle slippa ut och skotta när han vaknade upp efter nattskiftet.
Det var så vackert ute med all snö, det hade skapats formationer som gick i stora vågor över taken... och snön såg ut att rinna böljande av taken... En halvmeter snö i ena änden och ett par centimeter i den andra änden av uppfarten.
Som jag har slitit och burit den sista månaden eftersom jag flyttat utan att kroppen har sagt ifrån så trodde jag INTE att lite snöskott skulle skjuta ut som ryggskott på mig nu!! *hprf*

Det var ingen Karma i den goda gärningen heller... märkunderligt som bara den... :)

En ny mobil har jag blivit med också... haha ja, det var ju inget jag önskade mig, jag gillar att det går att ringa, sms:a sen behövs inte så mycket mer funktioner... men nu var det ett liten jättestor valp-vovve vid namn Hoffa som tyckte att den gamla mobilen såg smakrik ut och tuggade lite... Nu var den ju av glas så skärmen krossades och blev till regnbågens alla färger... Han såg för dum ut när han låg där under bordet med en obeskrivbar blick och lysande mun... Avslöjandet var ett faktum!
Döper härmed mobilen efter hunden. Hoffa är en HTC 7 Trophy... just nu går vi samarbetsterapi mobilen och jag... Pekskärm är överskattat och inget för mig... bara att gilla läget och lära sig... Så... en vacker vårdag kanske vi är bästa vänner, Hoffa och jag...

Andra bloggar om Cattansstrofer Karma Ryggskott Snö HTC7Trophy Mobil DogoArgentino Hoffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar