söndag 15 maj 2011

Vad är det bästa som finns?

En nice kväll med mina kollegor... Det kändes kul att få bjuda hem dem till mitt... lite Pecorinoost med rabarber & nyponmarmelad och ett glas rött... Till och med den bästa kan sätta i halsen och inhalera vinet...
Har man med sig en färdigpackad nattväska kan man alltid ändra sig, ta ett glas och sova kvar...
Kanske blir det vind i seglen längre fram, jag skulle verkligen vilja lära mig segla... Catz på de sju haven eller i Mälararen!
Jag har sovit väldigt mycket den här helgen, är det vårtröttheten som slagit till eller vad? Jag som aldrig somnar på soffan, sov som ett barn två timmar på bästa sändningstid på lördagkvällen... när jag vaknade kände jag mig sömndrucken... Ett nyttigare alternativ till alkohol... Sen kom godingen, flinget, hjärtat (har inte hittat något bra bloggnamn ännu)... härligt att få tanka närhet och gos... livets källa...
Vi sov sött långt in på söndagen... vaknade stela som kassaskåp och i stort behov av stretching, golf och qigong...

Må våra kroppar hamna i balans och inte värka ikväll! /Catz

Andra bloggar om  cattansstrofer  pecorino  marmelad  mat  segla  vårtrötthet  qigong 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar