tisdag 20 december 2011

...lite sista minuten tips inför julhandeln

En dag tur och retur Västerås - Stockholm för lite jobb idag... Jag spelade in "How to do" - manualer som lagts ut som klipp på Youtube. Tänk att det är såååå svårt att vänja sig vid att höra sin egen röst från annat håll än genom skallen...

Dagens undran: Varför fäller många män som slår sig ner bredvid någon okänd på tåget ner armstödet det första de gör när de sätter sig? Bekvämlighet, gränsdragning eller vad? Jag tycker bara blir trångt och instängt... och jag är rätt liten :) Jag kan inte påminna mig att jag sett en kvinna göra samma sak, men jag kan ha fel.

Julklappstips! Nr 1 Slappna av! Nr 2 Det finns ljuvlig choklad Mälarchocolaterie som ligger i Västerås Konserthus. Jag provsmakade en Hallonfudge... mmmunderbar... obeskrivlig. Det finns nybakta praliner, tårtor, kakor, kaffe, the, mandelmjöl... fina förpackningar.

Mina julklappsinköp blir på torsdag har jag bestämt, då är jag ledig. Det blir inte många, mys, ledighet och mat prioriteras...

Pling plong för denna gång... /Catz

1 kommentar:

  1. Hm...får kolla på Youtube om jag hittar en sån manual då, låter roligt att spela in iaf :)

    Önskar dig en riktigt God Jul!

    Julkram

    SvaraRadera